ESCRIPTURA TEATRAL, RECURSOS PER A DOCENTES · Escritura teatral, recursos para docentes


(CAT) L’objectiu primer del taller serà el de facilitar recursos amb els que incentivar i entrenar l’escriptura dramàtica en l’alumnat. Com motivar, impulsar, fer escriptura.

Per tal efecte, no oferirem simplement un llistat de disparadors o exercicis pràctics dirigits. Orfes, però, de reflexions al voltant del que suposa escriure.

Conseqüentment, el curs apunta com assolir el codi escrit i la composició de text (la competència textual); reflexions al voltant de diferents tècniques pedagògiques amb les que dur a terme o fer immersió en la pràctica d’escriptura; teoria i recursos d’escriptura; reflexions sobre la correcció dels textos o què fer amb els escrits dramàtics una vegada elaborats i corregits.

Escriure, inventar!, es (intentar) escapar del determinisme. Tenim molt a dir, a fer, amb la creació escrita perquè, com ens descobreis la filòsofa Beatriz Preciado, l’escriptura és una tecnologia de producció de veritats, i de subjectivitat.

La escritura es una tecnología de producción de verdades, como los son los museos, la escuela, la familia, los mass media, la filosofía. la família, els mass media, la filosofia.” (Beatriz Preciado)

“La escritura es un instrumento de intervención de uno mismo. Tecnología de producción de la subjetividad.” (Beatriz Preciado)

“La libertad no existe, hay que inventarla.” (Beatriz Preciado)

Yo le aconsejaría a la gente que escribiera, porque es como agregar un cuarto a la casa de la vida. Está la vida y está pensar sobre la vida (escribir), que es como recorrerla intensamente, duplicarla.” (Adolfo Bioy Casares. Cita extreta del llibre Taller de escritura: el método, de Silvia Adela Kohan)